- Niska sprawność ruchowa całego ciała (kłopoty z utrzymaniem równowagi, trudności z jazdą na rowerze),
- Niechętnie podchodzi do zajęć wychowania fizycznego czy też nie radzi sobie z zabawami na placu zabaw,
- Niechęć do wykonywania czynności samoobsługowych (np. zapinanie guzików),
- Nieprawidłowe nawyków podczas rysowania i pisania (np. niewłaściwy chwyt kredki),
- Trudności w rysowaniu szlaczków,
- Zbyt mocne przyciskanie ołówka/długopisu,
- Szybka męczliwość ręki,
- Problematyka w rzucaniu/chwytaniu piłki,
- Problemy z wyodrębnianiem szczegółów różniących dwa obrazki,
- Trudności z odróżnianiem np. figur geometrycznych czy liter, które wyglądają podobnie lub identycznie, ale są inaczej położone w przestrzeni (np. liter p-g-b-d),
- Zła artykulacja wielu głosek, błędy ortograficzne,
- Problemy z uczeniem się wierszyków, piosenek, nazw, szczególnie ułożonych w sekwencje (np. pory dnia.),
- Sformułowania niepoprawne pod względem gramatycznym,
- Opóźnienie rozwoju lateralizacji,
- Brak ustalenia ręki dominującej,
- Problemy ze wskazywaniem strony lewej i prawej,
- Trudności z orientacją w czasie,
- Trudności w czytaniu ( czytanie powolne, literowanie i sylabizowanie, przekręcanie wyrazów, a także nierozumienie przeczytanego zdania i całego tekstu.),
- Problemy z zapamiętaniem kształtów liter,
- Duże trudności z pisaniem ze słuchu (dyktanda).
Źródło:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz